
Jako obvykle je start letošního závodu ve Vinařících u Dobrovice, tentokrát je závod od to významnější, protože je zařazen jako Mistrovství ČR Gravel.
A teď už k samotné trati závodu, od startu se pojede krátké zaváděcí kolečko přes Sýčinu. Asi 1 km za vesnicí se odbočí prudce doleva a zde začne ta správná mela hned od začátku na nás čeká šotolinový usek, který nejdříve vede po rovině a pozvolna přechází do mírného stoupání, které se stáčí zpět ke startu závodu. Stoupání nabírá na sklonu a projíždí se po silnici přes Vinařice, kde se na vrcholu odbočí na pravou ruku na krásnou trávou zarostlou pěšinu.


Po této cestičce dorazíme do Bojetic, kde se najede asi na 500m silnice a hned se odbočí doleva opět na krátké, ale výživné stoupání (tento sektor ředitel pojmenoval záměrně Magnet) zde se dá říci, že to těžší z trati máme za sebou.
Po absolvování tohoto sektoru, nás čeká cestička podél polí, kde z části jsou i odkloněné úseky. Cesta nás provede okolo památného stromu Masarykovy lípy. Ke konci tohoto úseku se povrch změní na rozbitou štěrkovou cestu. Po absolvování této sekce odbočíme do leva na silnici, kterou asi po 1 km opustíme a znovu vletíme do šotolinového úseku, který nás dovede až do dalšího sektoru zvaný Koksijde.


Už samotný název tohoto sektoru něco naznačuje. Jedná se asi o 700m dlouhý úsek s hlubším pískem. Myslím, že tento úsek některé z nás prověří. Na konci tohoto úseku odbočíme doprava. A pokračujeme dál po polní cestě k další odbočce na travnatý sektor. Zde mineme vrchol Žlábky a sjezdem se dostaneme na silnice vedoucí do obce Žerčice.
Ze Žerčic by se mělo najíždět k dalšímu většímu stoupání a to stoupání na Kobilnice. Toto stoupání je ze začátku po písku asi ve střední části přechází do rozbitého asfaltu a dále do úplně hladké silnice. Na konci stoupání se bude odbočovat doprava na klesavý a rozbitý úsek s hrubším štěrkem a více nerovným povrchem.


Po absolvování těžšího úseku po kamenech a dírách najedeme na úžasnou část trati (připomínajích povrch na Strade Bianche) a to do Pískovny v Ujkovicích. Tato sekce je dlouhá 1 km což bude chvilková záležitost. Na konci tohoto úseku se odbočí prudce doprava. A najede se na další travnatý úsek.
Tento sektor nás dovede až k občerstvovačce a připraví nás na sektor přes Ledecký písák. Do kterého se naletí po krásné cestě okolo rybníků, a dále do krátkého stoupajícího singltracku. Tato sekce dále vede přes lesní cesty až k těžší klesavé sekci s nebezpečnými kolejemi.


Zde je pro porovnání foceno s bidonem. Hloubka koleje je skoro jako 500ml bidon.. Asi 3/4 tohoto úseku se odbočí doprava na cestu bývalé železniční tratě. Tento singletrack patří k dalším krásným pasážím tratě.
Na konci tohoto úseku najedeme na rozbitou cestu, kterou po 400m opustíme. Odbočíme doleva okolo Velkoledeckého rybníka. Zde a nás čeká mírné táhlejší stoupání po hrubším štěrku, která končí přejezdem silnice a nájezdem na krásnou šotolinovou cestu. Touto cestou mineme pár rybníků. První z nich se jmenuje Neřád (za deště příznačné jméno) po projetí této části, mineme další rybník a to hluboký rybník s krásným Dubem, ale to při závodě nestihnete. Zde se odbočí doleva do krátkého stoupání kde na konci odbočíme doprava na další krásnou šotolinovou cestu, po které se dostaneme až do Jabkenic.
V Jabkenicích odpočíme prudce doprava užejeme si místní polní cestu s různorodým povrchem, která koncí vjezdem na silnici, ale té si moc neužijeme, poněvadž po 600m odbočíme doleva na další super cestu až do přejezdu silnice u Dobrovic. Zde se změní povrch s prašné cesty na různorodý povrch plný malých i valkých kamenů části rozdrcených cihel, no prostě klasická česká polní cesta. Po 2 km tato sekce končí a odbočí se doleva na silnici k nádraží, kde se odbočí doprava na další cestičku.
Tato cestička nás zavede opět k prvnímu stoupání na trati a to budeme mít za sebou první okruh s 50 km a 500m nastoupáno. A vstoupíme do 2 okruhu.

Stoupání na trati a mapka závodu




Galerie fotek












